Het vermogen om jezelf te onderscheiden!

Hoe leg je uit wat jou uniek maakt? HighQ beeldt haar unieke karakter uit met een bijzonder beeldmerk.


Is het mogelijk om als organisatie eigen kernwaarden te communiceren in een beeldmerk, dat het onderscheidend karakter weergeeft? Het antwoord is ‘Ja’. Op de vraag ‘Wat maakt ons als organisatie uniek en wat voegen wij nu echt toe’, werd mij gevraagd een metafoor uit te werken die onze kernwaarden uitbeeldt. Het financiële brein van een financieel interim manager werd gevraagd zijn focus te verleggen naar het creatieve werkterrein van de marketeer. Een bijzondere ervaring: brandstory en kernwaarden bij elkaar brengen in een passend beeldmerk.

Als uitgangspunt stelde ik mezelf de vraag ‘Hoe zorg ik voor onderscheidend vermogen en maak ik mezelf zichtbaar’.  Een vraag die ik mezelf als financieel interim manager stel, wanneer ik bij een opdrachtgever op intake ga.

Om mezelf zichtbaar te maken, moet je jezelf profileren en bij jezelf blijven. Maak gebruik van social media en maak je persoonlijke kwaliteiten zichtbaar. Bouw aan een sterke mindset, deel je ervaringen en schrijf bijvoorbeeld een blog. Wees jezelf bewust welk beeld je afgeeft en hoe dit wordt ontvangen. Stel jezelf de vraag ‘Wat wil ik uitstralen?’

Vanuit deze mindset stel ik mezelf centraal en krijg ik antwoord op de vraag ‘Wie ben ik echt?’

Door dicht bij mezelf te blijven en de kernwaarden van de organisatie als onderscheidend karakter te gebruiken, heeft HighQ mijn metafoor binnen de organisatie geïntroduceerd. Mijn beeldmerk, de VUURTOREN, maakt nu onderdeel uit van de huisstijl en staat vermeld op onder andere briefpapier en visitekaartjes. Een beeldmerk met eigen karakter, richtinggevend en betrouwbaarheid.

Bij intake gesprekken kan ik het uitgewerkte beeldmerk  met behulp van een eigen ontworpen USB-stick zichtbaar maken en het onderscheidend vermogen vanuit mijn werkgever en mezelf verwoorden.

Wilt u reageren op dit artikel? Plaats hieronder uw reactie.
Klik hier om naar de homepagina van HighQ te gaan.

Reageren Laat ons weten wat je vindt van deze blog. Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht.
Naam *
E-mail (wordt niet getoond op de website) *
Reactie *

De schrijver

John Manschot

John Manschot is financieel interim manager en teamleider bij HighQ. Hij heeft ruim 15 jaar ervaring in finance.

Neem contact op

Recente artikelen van John Manschot

Populair