HighQ gaat de samenwerking aan met Staan: lees hier meer.
Breadcrubs arrow right

Blog

Breadcrubs arrow right
Breadcrubs arrow right

Van data naar inzicht

3 - 5 min leestijd

Van data naar inzicht

Al meer dan dertig jaar is HighQ een belangrijke speler in de financiële wereld. In deze tijd is de rol van data alleen maar toegenomen. Niet alleen doordat er steeds meer gegevens beschikbaar zijn, maar ook door de huidige technieken om deze data te vertalen naar bruikbare informatie. HighQ is zich de afgelopen jaren naast de financiële interim dienstverlening ook gaan richten op consultancy rondom data. Vanaf 2023 voeren we deze consultancywerkzaamheden uit onder een nieuw label: HighQ Insights.
Van data naar inzicht HighQ

Inhoudsopgave

Van data naar inzicht

Al meer dan dertig jaar is HighQ een belangrijke speler in de financiële wereld. In deze tijd is de rol van data alleen maar toegenomen. Niet alleen doordat er steeds meer gegevens beschikbaar zijn, maar ook door de huidige technieken om deze data te vertalen naar bruikbare informatie. HighQ is zich de afgelopen jaren naast de financiële interim dienstverlening ook gaan richten op consultancy rondom data. Vanaf 2023 voeren we deze consultancywerkzaamheden uit onder een nieuw label: HighQ Insights.

HighQ data inzicht optimalisatie
HighQ Insights

De focus van HighQ Insights ligt op data en business intelligence. De specialisten van HighQ Insights helpen organisaties van data naar inzicht. Onze consultants begrijpen de business en hebben kennis van de tools en technieken om data te transformeren naar heldere en bruikbare informatie. De gecreëerde inzichten gebruiken we om processen, ICT-inrichting, kennis van medewerkers en last but zeker not least managementinformatie te optimaliseren.

Alle data

De drijvende krachten achter HighQ Insights zijn Paul Suitela, senior consultant, en Kristan Branger, managing consultant. Kristan vertelt enthousiast over de stap naar een aparte business unit: “Ons uitgangspunt blijft hetzelfde: iedereen verdient het juiste inzicht om juiste keuzes te maken. Bij HighQ leveren we passende oplossingen voor uitdagingen in de financiële kolom van een organisatie. Bij HighQ Insights gaan we een stap verder en richten we ons niet alleen op financiële informatie, maar op alle business data. Dat kunnen bijvoorbeeld ook sales- of productiegegevens zijn.”

“HighQ Insights is als business unit nauw verbonden met HighQ”, licht Paul toe. “In de praktijk blijven we als vanouds samenwerken en gebruikmaken van elkaars kennis en ervaring. Zo kunnen we onze opdrachtgevers nog beter van dienst zijn. Samen vormen we een expertiseplatform op gebied van data, financiën, business intelligence en bedrijfsprocessen.”

Data – Inzicht – Optimalisatie

In het logo van HighQ Insights staan drie woorden centraal: data, inzicht en optimalisatie. “Deze kernwoorden zitten in het dna van elke HighQ Insights consultant. Actuele en accurate data zijn noodzakelijk om de juiste inzichten te creëren en optimalisatie van processen en resultaten mogelijk te maken”, legt Kristan uit. “De eerste stap hierbij is het ontsluiten van gegevens. Onze consultants helpen organisaties met automatiseren en digitaliseren van processen en informatiestromen.”

“Inzicht creëren is alleen mogelijk met kennis van de business. Onze consultants begrijpen welke informatie noodzakelijk is om processen aan te sturen en te verbeteren. We kunnen meedenken over KPI’s en ontwikkelen heldere en concrete dashboards die aanzetten tot actie. Zo leveren we sturingsinformatie voor alle niveaus.”

“De derde stap is optimalisatie. Het verwerken van de informatiestromen om verbeteringen in processen door te voeren, het uitwerken van de juiste ICT-inrichting om de processen te ondersteunen en het opleiden van medewerkers tot het gewenste kennisniveau. Het uiteindelijke doel is voor elke organisatie anders en dat maakt consultancy zo boeiend.”

Boerenverstand

“Thuisbasis van HighQ Insights blijft de boerderij in Kamerik”, meldt Paul tot slot. “HighQ staat bekend als een club met pragmatische aanpakkers en dat willen we bij HighQ Insights zeker niet anders. Boerenverstand blijft hoog in het vaandel! In de praktijk verandert er misschien wel niet zoveel. Met ons nieuwe label leggen we de focus anders, maar uiteindelijk willen we met zijn allen nog steeds hetzelfde bereiken: zorgen dat onze opdrachtgever tevreden is met een oplossing die voor de hele organisatie het beste naar bovenhaalt.”

Meer informatie

Wil je meer weten over HighQ Insights? Paul (06 – 28 88 47 34) en Kristan (06 – 41 81 74 88) gaan graag met je om de tafel om te kijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Blijf geïnspireerd

Neem contact met ons op

Wil je meer weten over HighQ en heb je een vraag over de wereld van finance en data? Stel dan gerust jouw vraag. We helpen je graag verder.

HighQ Helpt Jou Verder

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Aanmelden nieuwsbrief