Cijfers zijn belangrijk, maar we zijn geen nummers
“Anderhalf jaar geleden kwam ik binnen bij HighQ”, vertelt Tatiana Corné, financieel interim manager bij HighQ. “En daar heb ik nog geen seconde spijt van. Ik zocht een nieuwe uitdaging met meer afwisselende werkzaamheden en iemand adviseerde me om eens met een interim-bureau te gaan praten. Al bij het eerste gesprek met HighQ sprak de open sfeer me enorm aan. Bovendien investeert HighQ heel veel in de ontwikkeling van hun medewerkers en dat vind ik heel belangrijk.”
“HighQ heeft als slogan ‘Wij kijken niet alleen naar de cijfers, maar ook naar de personen achter de cijfers.’ en dat is ook zo! Hierin onderscheiden ze zich echt van andere consultancybureaus, wij worden als medewerkers nooit als nummers behandeld. Iedereen krijgt persoonlijke aandacht en als je ergens mee zit kun je altijd contact opnemen met je teamleider om het te bespreken of te reflecteren.”
‘Door de verschillende opdrachten zie ik processen steeds vanuit een ander perspectief.’
“Als interim financial ben ik bezig met het oplossen van vraagstukken op financieel gebied bij verschillende opdrachtgevers en branches. Zo zie ik de financiële processen vanuit meerdere invalshoeken en kan ik steeds sneller verbeterpunten signaleren.” Mis je je collega’s van HighQ dan niet als je bij een opdrachtgever zit? “Nee, zeker niet. Want ook tijdens een opdracht zijn er – nu online – samenkomsten waardoor je steeds bij HighQ betrokken blijft en je je collega’s persoonlijk kunt spreken.”
Welke eigenschappen vind jij belangrijk voor een interim-professional? “Klanten moeten je kunnen vertrouwen en je moet goed kunnen samenwerken en communiceren. Om veranderingen door te voeren moet je je team motiveren en inschatten hoe je de medewerkers kunt bereiken: bij de een moet je juist heel direct zijn en bij de ander vooral niet. En je moet natuurlijk vakinhoudelijke kennis hebben. Als interim financial moet je altijd op de hoogte zijn van de veranderingen in de financiële sector.”
‘Door HighQ kan ik het uiterste uit mezelf halen.’
“Ik doe nu niet alleen een berg ervaring op, maar krijg ook de mogelijkheid om mijn kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen. HighQ organiseert trainingen op gebied van hard en soft skills en stimuleert ons om externe studies op te pakken. Ik zit nu in mijn laatste jaar van de hbo-opleiding Finance & Control en wil daarna graag een post-hbo of masteropleiding volgen. Ik kan wat ik leer direct in de praktijk toepassen en krijg gelijk mee hoe het er op de werkvloer aan toegaat.”
“De interne trainingen zijn onderdeel van het Young Talent Program waaraan ik deelneem. Naast de vakinhoudelijke trainingen word ik door een externe coach begeleid op mijn competenties. We bespreken samen op welke vlakken ik me ga ontwikkelen en hoe ik mijn persoonlijke doelstellingen kan halen. Verder vul ik elk kwartaal een Personal Balanced Score Card in en bespreek deze met mijn teamleider. Zo kan ik steeds nieuwe opdrachten met meer uitdaging aan en uiteindelijk mijn ambitie waarmaken: opdrachten uitvoeren als financial controller.”
‘Ik ga altijd met plezier naar mijn werk.’
“Bij het afronden van mijn eerste interim-opdracht, merkte ik dat ik het team met een gerust hart kon achterlaten. Dat gaf mij zo’n voldoening! Toen wist ik zeker dat ik dit vak wil blijven uitoefenen”, vertelt Tatiana enthousiast. “Ik heb echt veel plezier in mijn werk. Dat vind ik ook heel belangrijk, want als je met tegenzin naar je werk gaat, slurpt het energie en kun je niet meer het uiterste uit jezelf halen.” Is er dan echt geen enkel nadeel aan je werk bij HighQ? Na wat nadenken weet ze dan toch iets te noemen: “De reistijd naar een opdrachtgever is soms langer dan ik gewend was. Maar soms heb je ook geluk en dan is het juist dichtbij!”